Tuesday, September 9, 2008

Ett litet vakum.

Jag lovade ju att återkomma med en betraktelse över hur man kan känna sig likgiltig till en Paralympisk bronsmedalj. Men jag får nog skjuta på den tills i morgon för jag orkar inte idag. Har lite svårt att hitta fokus i tillvaron helt enkelt.

Dagen har tillbringats i judoarenan där de sista klasserna avgjordes. Jag fick satt mitt nyinköpta kameraobjektiv på prov och jag fick flera skithäftiga bilder. De va kul! Kan nämna att Spanien (-70), Ryssland (-90) och Azerbaijan (+100) slutligen lyckades rädda den Europeiska stoltheten med några avslutande guldmedaljer.

I övrigt har vi umgåtts med den del av supporterskaran som funnits på plats här i Peking. Dom har varit ett kanonbra stöd. I morgon styr de dock åter kosan i västlig riktning. Till alla er där hemma vill jag återigen rikta ett stort tack för alla tankar ni skänkt oss i motgångens stund. Jag lovar att vi kommer räta på ryggarna tids nog, inte minst tack vare er.

Tills i morgon! (Kan man säga så?)